Tuesday, March 16, 2010

Memancing di Pulau Sembilan
















Salam semua.

Pada 13.3.2010, aku bersama suhaimi, boden, wahid, zulkifli, lat, dan hadi telah ke Pulau Sembilan dengan hajat hati nak menawan talang.
Dua tiga kali jugalah ke kedai pancing untuk membeli peralatan pancing, almaklumlah dah lama tak pegi memancing. hadi tempah batu ladung sebesar telur itik, suhaimi buat ladung guna skru tnb..semangat betul dengan trip memancing ni.
Tapi itulah rezeki namanya, kami dapat tekong yang hampeh...kecewa jugak dibuatnya..walau apapun best juga tidur dibuai ombak dan dibumbungi langit yang beribu bintang..
yang pasti kami akan ke sana lagi..untuk memburu dan tetap memburu....tunggu di sanaaaaa.
biasalah bila dah ikan tak mau menjamah umpan, apa lagi tidur ajelah, lepas tidur, tidur lagi. Pada waktu malamnya, cuaca kurang baik, kena jugak ribut, dan kami telah berlindung di pulau yang berdekatan. mujur semuanya selamat.
moga trip yang akan akan membuahkan hasil yang lumayan..cuba lihat kat atas tu semua muka penuh dengan kesedihan dan kekecewaan...itulah cabaran yang perlu diharungi oleh setiap pemancing, tapi kami tetap mendapat pengalaman yang berharga....

5 comments:

  1. Assalamualaikum!

    Tu banyak ikan talang tu mengail ka market punya untuk buat umpan. Woi dasyat la hang and geng mengail ni. Ni mesti pro ni....
    Wasalam. LiMehad. Baling.

    ReplyDelete
  2. Aku pasai mengai ni minat juga, tapi minat ikut saja. Muntah. Kalau org mengai dapat banyak aku tumpang saja. Selalunya aku hanya ambek bahagian tidoq saja. Kalau sekali lempaq tarik naik ikan, tarik naik ikan, baru real. Kalau pi sekerat hari baru dapat sekoq dua. Mana ada jalan. Rupanya aku tak minat memancing. Hehehe.....gurau saja..

    LiMehad. Baling

    ReplyDelete
  3. aku pun mabuk jugak, sebab tu aku makan ubat tahan mabuk dan tampal pusat..hahahaa...alhamdulillah tak mabuk .

    ReplyDelete
  4. Salam!
    Sapa petua kat hang suruh pi tampal pusat tu.Merapulah hang, pasai tu ikan korang, orang Baling kata pi mengai kena tayang pusat- apalagi pusat yang bujai tu. Pasai tu depa mengai buka baju, hehehe......

    Wslm, LiMehad. Baling.

    ReplyDelete
  5. entahlah, tapi petua ni telah berjaya..kalau tak kalau aku mancing kat laut, aku selalu baring aje, nak duduk langsung tak boleh...mabuk peri

    ReplyDelete