Sunday, December 13, 2009

kenduri Rumah Pak Harun





Salam 2u.
Pak harun ni jiran emak, jadi aku pergilah join gotong-royong, tapi aku lebih menyembang aje. Hak kahwin ini anak bongsu Pak Harun. Majlis ini diserikan dengan permainan muzik silat di bawah pimpinan pak mat, memang hebat orangnya.
Minta maafle pak Harun...aku banyak menyembang aje, malam nak kenduri tu kat rumah Pak Harun buat majlis marhaban, tengah syok-syok nak marhaban bekalan elektrik terputus...tapi dah hajat tuan rumah, dalam gelap pun mereka balun semacam juga. aku tak pandai marhaban ni, kalau meraban tu aku pandai le.
Anak menantu Pak harun ni hebat-hebat merekalah yang bekerja keras sepanjang majlis kenduri dan dibantu oleh jiran-jiran, suhaimi suami isteri dan anak-anak, abng borhan sekeluarga, paklang cha sekeluarga, cik teh, dan semua orang kampung le....lupa pulak, kak ku yang sulung pun turut membantu...tak kering tangan dibuatnya.

No comments:

Post a Comment